onsdag den 19. juni 2013

Madplan!!! Hvad er det?

Nu hvor jeg skriver madplan, så er der nok mange, som tænker: "Ja, det er også noget vi skal have gang i, meeen!!!" Og det har bestemt også været min tanke mange gange!
Der er jo rigtig mange fordele ved en madplan.
1. Typisk vil man handle færre gange
2. Det vil spare tid generelt
3. Der vil være færre impuls køb
4. Maden vil variere mere.

Vi har faktisk brugt Rema 1000's madplan tidligere, og det fungere bare rigtig godt. Deres madplan er let, overskuelig, mulighed for hurtigt at vælge kød/fisk ingrediensen, og hvilken slags art af aftensmad. Desuden har de en "vælg tilfældig" funktion, hvis man bare søger en tilfældig madplan. Vi fandt dog ud af med tiden, at de ikke er så gode til at forny deres opskrifter. Derudover bliver indkøbslisten ikke samlet i en samlet indkøbsseddel, men er opdelt pr. ret mad.
Så jeg må indrømme at vi kørte lidt død i det. I stedet har jeg nu taget mig selv i mine meget idefattige indkøb. En ting, som jeg i hvert fald ikke gider!
Jeg vil gerne give min familie en varierende og sund kost. Derfor har jeg nu taget springet ud i Arlas madplan. Det er godt nok også en positiv oplevelse. Der kan bl.a. sorteres på:
1. Sæson
2. Hvor lang tidsforbrug retten kræver
3. Om det skal være særlig egent for børn.
4. Osv.
Derudover samles indkøbene af alle retter i en samlet indkøbsliste, hvor der kan tilføjes ekstra punkter, som man skal have udover til de ingredienser til selve madplanen. Det er derfor fantastisk let og hurtigt at handle ind med indkøbslisten fra Arlas madplan.
I forhold til selve opskrifterne plejer jeg at regulere i opskrifterne i forhold til, hvilke ingredienser vi kan lide! og hvilke ingredienser vi i forvejen har i vores køleskabe! Det synes jeg fungere rigtig godt i forhold til opskrifter på arla.dk. 
Alt i alt vil jeg anbefale Arlas madplan til alle, som gerne vil give deres familier en sund og variende kost, samtidig med at spare tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar